Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over uw tandartsbezoek, behandelingen of vergoeding? Hieronder vindt u de antwoorden op de vragen die we het vaakst krijgen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder.

Wat doe ik met mijn tandartsrekening?

U ontvangt uw tandartsnota van ons als u behandeld bent. Vervolgens dient u de nota zelf in bij uw zorgverzekeraar en betaalt u de nota zelf, of laat u deze door de zorgverzekeraar aan ons betalen. De zorgverzekeraar vergoedt de nota aan u of aan ons volgens de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar.

Een nieuwe volledige prothese (kunstgebit) valt voor 75% onder de basisverzekering en reparaties/aanpassingen daaraan vallen voor 90% onder de basisverzekering. Tandartskosten voor volwassenen worden (gedeeltelijk) vergoed uit een aanvullende tandarts verzekering. Hierop geldt geen eigen risico. Het eigen risico geldt wel voor behandelingen door de kaakchirurg, want die worden vanuit de basisverzekering vergoed. De tandartskosten voor de jeugd t/m 17 jaar worden 100% vergoed.

U kunt de landelijk verplichte tarieven op deze website vinden onder het kopje ‘Prijzen’. Voor een behandeling boven de 150 euro geven wij een kostenbegroting. Dit kan mondeling of schriftelijk zijn.

We raden aan om 1 à 2 keer per jaar langs te komen voor een periodieke controle. Ook als u geen klachten heeft. Voorkomen is tenslotte beter (en goedkoper) dan genezen.

We zorgen ervoor dat u zo min mogelijk ongemak ervaart. Dankzij moderne verdoving en een rustige aanpak ervaren de meeste patiënten weinig tot geen pijn.

Bel ons zo snel mogelijk, dan proberen we u dezelfde dag nog te helpen. Buiten openingstijden verwijzen we u door naar de spoeddienst.

Absoluut. We nemen de tijd, leggen alles rustig uit en zorgen voor een prettige sfeer voor jong én oud, ook als cliënten een bezoek aan de tandarts spannend vinden.

Scroll naar boven